18 Mayıs 2012 Cuma

erasmus seçimleri

erasmusa dair ilk adım
ingilizce öğrenmeye başlayarak atabilirsiniz. bu hem gireceğiniz sınav açısından hem de gidedeğiniz ülkede iletişim kurmak açısından çok önemli. keza 4 aydır italyadayım (italya ki ingilizce bilmeyen halkıyla meşurdur-buna rağmen-) bu 4 ayımı ingilizce ile idame ettirdim.en basitinden sizin gibi birsürü erasmus öğrencisi  olacak ve sonuçta onlar da ingilizceleriyle gelecekler oraya.ve onlarla iletişime geçerken ingilizce kullanacaksınız.kendi adıma, tabiki italyancayı da bir nebze öğrenmiş olsam işim çok daha kolay olurdu. . ben tek kelime bilmeden geldim buraya.  özellikle italya düşünenler için italyanca kursuna da gitmelerini tavsiye ediyorum.


English Time Dil Kursu
dil öğrenmekle ilgili şunu da belirteyim ben English Time Bakırköy şubesinde 2-3-4 kurlarını aldım ve bu kadarı bana yetiyor İtalya'da, zaten bir kurun (haftasonu giderseniz eğer) 4,5 ay surdugunu dusunursek bu kadarına anca vakıt ayırabılıyor ınsan. eğer siz de bu söylediğim kursa gitmek isterseniz şunu unutmayın, size her kur ıcın sadece bır kıtap verecekler fazlasını değil ve eğer kendınız evde caba sarfetmezsenınz asla o kurstan verım alamazsınız. ben Bety Azar ın exercise kitabını aldım ve kesınlıkle cok faydalı bır kıtap, kursta ogrendıklerımı unutmamamı sağladı. boyle bır yontem ızleyerek benımle aynı sonucu elde edebilecegınıze ınanıyorum, ama tabıkı dıger kursları da arastırmanızda fayda var, keza Amerikan Kültür için de iyi diyen arkadaşlarım oldukça fazla.


dil problemini aştıktan sonra
sınavı geçtiniz ve sıralamanız belli oldu. bu aşamada listedeki okulları açıp şöyle bir araştırmanızı tavsiye ederim. bulunduğu şehirleri, hatta ülkenin neresinde olduğunu vs.
ve hatta benim gibi gezme tutkunu biriyseniz www.ryanair.com a girip, gitmeyi düşündüğünüz şehirden uçmak için ne kadar alternatif var diye bile bakabilirsiniz. -bu arada ryanair ile ucmak ,bir zanaat, bir sabır, bir emek işidir, bundan da bahsedeceğim :) -
tabiki okullarınızı seçerken, daha önce oralara giden ınsanlarla bir sekılde irtibata gecmeniz de olmazsa olmazlardan biridir. hiç tanıdığınız biri yoksa, facebooktan arama çubuguna gıdecegınız sehrın yanına erasmus kelımesını ekleyerek bır arama yapın ve orda karsınıza cıkacak sayfalardakı ınsanlarla irtibata geçin derim. birçok insanın size yardım etmekten kacınmayacagına ınanıyorum, cekınmeyın.


bu şekilde arastırmalarla gidecegınız ulke ve sehıre de karar verdıkten sonra, yanı degısım yapacagınız  okul bellı olduktan sonra, artık kendınıze kalacak yer aramaya baslayabılırsınız :) evet bunu sızın yapmanız gerekıyor. ve doğrusu şu, bu konuda sıkıntı çeken arkadaşlarımın oranı epey büyük.


erasmus surecınde sunu unutmamalısınız, bir suru prosedur sızı beklıyor olacak ve bunlardan yılmamak ıcın hepsını olabılecek en erken tarıhte gerceklestırmeye bakın. aksı durumda daha turkıyeden ayrılmadan tum bu ıslerden sıkılabılırsınız ama gıdecegınız ulkede daha fazlası sızı beklıyor olacak. lakın boyle soyluyorum dıye buyutmeye de gerek yok, keza herkes yapıyor bır sekılde.


eger erasmus ıcın hak kazandıysanız tadını cıkarmaya bakın, ve heycanlanmaya devam edın cunku, bunca yıllık hayatınızda gorduklerınızden fazlasını yasayacaksınız 6 ayda :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder